Retromobil

Euro-Motor este mândra proprietara a unui Renault 4 CV din 1956.

Pe lânga excelenta stare în care se afla, acesta se distinge prin faptul ca este echipat cu ambreiajul electromagnetic Ferlec, ce permite actionarea cutiei de viteze manuale cu 3 trepte în lipsa pedalei de ambreiaj.

Istoria Renault

• 1899

Renault a fost fondata sub numele de Société Renault Frères de Louis Renault, fratii sai Marcel si Ferdinand, si prietenii sai Thomas Evert si Julian Wyer. Prima masina Renault, Renault Voiturette 1CV, a fost vânduta unui prieten al tatalui fratilor Renault. In urma unui test drive, acesta a fost atât de impresionat de felul în care micuta masina urca strazile încât a cumparat-o.

• 1912

O masina Renault este încarcata pe Titanic.

• 1961

Renault 4 este lansata la vânzare, permitându-i Renault-ului sa concureze cu masini cum ar fi Citroën 2CV si Volkswagen Beetle.

• 1965

Renault lanseaza primul autoturism hatchback din lume – Renault 16.

• 1968

Automobile Dacia produce Renault 8 sub licenta Renault si numele Dacia 1100. 44.000 de autoturisme sunt produse între 1968 si 1972.

• 1969

Automobile Dacia produce Renault 12 sub licenta Renault si numele Dacia 1300.

• 1971

Renault lanseaza coupé-urile cu doua usi Renault 15 si Renault 17

• 1972

Renault lanseaza R5 hatchback, unul din primele asemenea autoturisme din sectorul supermini.

• 1977

Renault intra pe segmental hatchback-urilor de familie prin Renault 14, unul din primele hatchback-uri de aceste dimensiuni.

• 1980

Renault lanseaza 5 Turbo, care este proiectat ca o masina de raliu dar include versiuni pentru traficul obisnuit.

• 1981

Renault lanseaza Renault 9 care devine Masina Anului în Europa.

• 1983

Renault lanseaza Renault 11- o versiune hatchback a lui Renault 9.

• 1984

Renault lanseaza Renault 25 hatchback, intrând astfel pe segmental executive.

• 1985

Renault lanseaza Espace, primul vehicul multi-purpose al Europei. Acesta aduna laude din toata Europa pentru practicalitatea sa unica si caracterul innovator.

• 1988

Gamele Renault 9 si 11 sunt înlocuite de un singur model, Renault 19, care este laudat pentru felul excelent în care poate fi condos, usurinta manevrarii, precum si frugalitatea si rafinamentul motoarelor diesel.

• 1990

Renault lanseaza Clio supermini care va stabili standardele în segmnentul supermini prin calitatea constructiei, confort si spatiu. Este votata Masina Anului în Europa.

• 1992

Renault intra pe segmentul urban prin Twingo, un hatchback de dimensiuni mici cu un design tip ‘cub’, care maximizeaza spatiul interior. Renault reintra de asemenea pe piata executive, prin Safrane, un hatchback de dimensiuni mari ultramodern care înlocuieste Renault 25.

• 1995

Renault înlocuieste Renault 19 cu Megane, o gama de hatchback-uri, limuzine, break-uri, coupé si cabriolet-uri.

• 1996

Renault intra pe segmentul MPV compact (multi-purpose vehicle) prin Scenic, votata Masina Anului în Europa.

• 1999

Renault achizitioneaza 99% din Dacia, întorcându-se astfel la Pitesti, dupa 30 de ani.

• 2002

Echipa Benetton Formula One devine în mod oficial Renault F1.

• 2002

Gama Megane II înregistreaza un nou succes european pentru Renault, devenind Masina Anului în Europa.

• 2005

Clio III este aleasa Masina Anului în Europa.

• 2005

Renault F1 câstiga campionatul mondial atât la constructori cât si la piloti

• 2006

Renault F1 câstiga campionatul mondial atât la constructori cât si la piloti, pentru al doilea an consecutiv.

• 2007

Renault lanseaza Laguna III.